Spartips: Kaffe på Donken - många hundralappar i potten

McDonalds är vidrigt och av princip går jag nästan aldrig dit. Dock måste jag erkänna att deras kaffe är riktigt, riktigt gott. Till och med detta års slut har de en liten "kampanj". När man köper en kaffe/cappucino/whatever (måste vara stor tror jag), skall man bara spara den där lilla lappen där erbjudandet står. Då får man den femte gratis! Ingen jättegrej kanske, men om man, tillskillnad från mig, ofta köper på Donken, kan man verkligen tjäna på det i längden. Säg att man köper en stor kaffe där 5 dagar i veckan resten av året:
 
Det är typ 215 dagar kvar av året.
215/7 = 30,7
30,7*5 = 154

Om du köper en kaffe varje vardag, ej på helgerna, köper du under resten av året 154 st. En stor kaffe kostar mig veterligen 18 kr. Men nu får du var femte på köpet:

154*18 = 2772
2772/5 = 550 kr

Alltså tjänar/sparar du genom att hålla koll på dessa lappar, 550 kr, såvida du konsumerar såpass mycket McDonaldskaffe. En stor Cappucino/Latte är ännu dyrare, utifall att du köper det. 23 kr tror jag de kostar.

154*23 = 3542
3542/5 = 708 kr

Alltså sparar du då över 700 kr! Med andra ord sparar/tjänar du in 31 st nya Latte.

Men nu kanske du köper en latte/cappucino där mer sällan, säg bara under helgerna, d.v.s. 2 ggr/vecka. Visst, inte lika stor förtjänst, men lite har du allt att vinna.

708*0,4 = 283 kr. Ingen enorm summa, men detta är bara ett av alla tips - många bäckar små. Samtidigt är det ändå en bra metod. Trots allt är det 12 st nya Latte, bara sådär!

Kommentarer
Postat av: Rikframtid

Det är faktiskt ett bra tips, varför betala dyra pengar på kaffe när det inte behövs!

2008-05-30 @ 17:49:14
URL: http://rikframtid.blogspot.com
Postat av: In Need of Money

"Tack", haha. Tycker också att det är en rätt smart grej. Gäller att utnyttja tips liknande detta. Efter ett tag blir det riktigt mycket pengar man tjänar in! :)

2008-05-30 @ 21:19:36
URL: http://oneofthose.blogg.se/
Postat av: Shima

Du har faktiskt rätt, provade deras latte idag för första gången och med lite socker i var den ju sjukt god!!



Mvh Shima

2008-06-03 @ 22:10:07
URL: http://roadtosuccess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0