Denna site blir vägen till lite extra klirr i kassan

Till att börja med kan jag tala om att denna blogg, eller rättare sagt hemsida i bloggformat, riktar sig till dig mellan 12 och 20 år. Samtidigt som vi ungdomar ser så oerhört mycket vi vill spendera våra pengar på, inser de flesta av oss att det tyvärr finns en gräns. Alldeles för ofta räcker inte pengarna till. Givetvis finns det inget knep för att som ungdom helt plötsligt bli ekonomiskt oberoende, men däremot finns det mer än du tror som kan göra att du åtminstone lyckas få några hundralappar över, så du kan köpa en lite dyrare jacka, gå på en viss konsert eller spara till en resa.
Snålhet är någonting genuint ont och tråkigt. Att vara lite ekonomisk skadar inte, men jag tycker inte att heller detta bör gå till överdrift. Själv anser jag mig vara ekonomisk och försöker hålla lite koll. Dock försöker jag även att vara generös samt älskar att spendera och gör således det ofta, massa pengar på kläder, nöjen, mat etc. I och med tips du kommer få på denna site, kommer du lära dig att vara ekonomisk. Det handlar å ena sidan om att tjäna lite extrapengar och även att spara på onödiga utgifter. Ifall du lyckas bra med detta, kan du samtidigt spendera pengar på nöjen och inte gå miste om allt kul man kan göra. Därmed inte sagt att allt blir bra av pengar, men visst är det skönt, visst underlättar det att känna att man har lite mer pengar än man brukar och följaktligen har större frihet att göra vad man vill.
Sommaren närmar sig med stormsteg. Alltså kommer inget studiebidrag  för de över 16 år och man får det mer knapert än vanligt. En del kanske sommarjobbar. Men både för er som sommarjobbar, inte sommarjobbar, eller fortfarande är tillräckligt unga för att få studie/barnbidrag, behövs säkerligen lite extra pengar. Sommaren bjuder på så oerhört mycket man verkligen inte vill missa. I och med att frekvent besöka denna site och ta del av tipsen, kommer du att ha lite mer pengar över och sommaren kommer att kunna bli ännu bättre. Det handlar dels om att spendera klokt, dels om att lyckas tjäna några kronor man inte visste att man kunde tjäna. Därtill lite tur!
Allteftersom kommer vi att uppdatera bloggen och den lite unika idén vi har är att de spartips du kommer att ta del av är högst aktuella, så de gäller att ständigt besöka oss, för att inte missa det roliga.
Såvida du hjälper till att marknadsföra denna blogg kommer även intresset från min sida att bli starkare. Därmed kommer fler tips att komma och jag kommer att satsa ännu mer seriöst, vilket gynnar ditt sparande.

Lycka till!

namnls-1.jpg picture by Glidaren_


Kommentarer
Postat av: André (WiktorMode)

Riktigt bra blogg hörre du! Älskar upplägget:) Jag kallar mig själv entrepenör och har massa idéer hela tiden som ploppar upp i huvudet. Till sommaren tillexempel ska jag vedriva försäljning. Har du lust så kan vi snacka mer över mail eller något. Bra jobbat hörru! Jag länkar till dig på min blogg!

2008-05-29 @ 20:13:42
URL: http://wiktormode.blogg.se/
Postat av: gabriella

vilken himla tur att jag hittade dig, i min ficka finns det sällan pengar när jag behöver, eftersom jag inte riktigt har ett pengasinne.. får hoppas på förändring nu;) såna här sidor behövs, din idé är super & jag kommer garanterat att titta in här ofta! :)

2008-07-08 @ 14:44:30
URL: http://totallygabriella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0