Tjäna extrapengar på din hobby (nr. 3)

Har en del att göra nu här i slutet och dessutom vill man ju vara ute i solen hela tiden. Därför lite glest med inlägg, men någon regnig vecka i början av sommarlovet skall jag börja ta tag i bloggen rejält. Ni som läser kan gärna hjälpa till att sprida den, då det givetvis ger mer lust att skriva & komma med tips.

En del människor, däribland INTE jag, är väldigt intresserade av mopeder och fordon i ren allmänhet. Såvida exempelvis mopeder är ett stort intresse för dig, kan du lätt tjäna pengar på detta. Uttalar mig inte alls om det tekniska, då jag som sagt varken kan någonting eller är intresserad, men det finns ett riktigt bra tips för hur du (och kanske några vänner) kan tjäna lite cash på ert mopedintresse.

- Köp billiga delar och montera ihop en hel moppe.
På olika marknader, av privatpersoner, företag, utförsäljningar eller vad som helst går det att hitta olika mopeddelar väldigt billigt. Såvida du är duktig, varför inte satsa på att tillsammans med några vänner köpa olika delar och montera ihop moppar ni sedan säljer till vänner eller på Blocket..? Går absolut att tjäna en hel del pengar här, framförallt om man satsar på en riktigt snygg design. Om ni är seriösa kan ni dessutom lägga upp en hemsida med kontaktuppgifter, fakta, tidigare moppar (bilder & respons) ni har sålt etc.

- Dessutom kan även ett tips vara att, fastän det låter snålt och girigt (jag skulle nog aldrig göra det, men är man i behov av pengar, så är man) ta betalt för att skjutsa någon, företrädelsevis en lite längre sträcka. Detta då kanske om det inte gäller nära vänner. Det är inte riktigt min grej, men ett bra sätt att tjäna lite bensinpengar, folk är alltid måna om att få skjuts och man hjälper ju dessutom till!

Lycka till!

Kommentarer
Postat av: Shima

Hej! Skön sida du har, det är alltid trevligt att läsa om hur man kan hålla i sina pengar, eller kanske till och med öka mängden pengar. Men eftersom jag är så nyfiken på allt här i livet så skulle jag vilja veta lite mer om dig. Hur gammal är, bakgrund o.s.v.? Hur det kommer sig att du är intresserad av detta m.m. :) Du kan maila om du inte vill blotta ut dig själv helt här :)



Vänliga hälsningar: Shima

2008-06-03 @ 22:12:46
URL: http://roadtosuccess.blogg.se/
Postat av: hej

Ha en bra daaag

2008-06-04 @ 12:12:20
URL: http://brottarmaerta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0