Ha alltid med dig kontanter!

Bara en liten enkel grej, inte direkt någonting som skapar dig en förmögenhet. I alla fall:
Ha ALLTID med dig kontanter. Detta utav en rad olika anledningar, inte bara för att spara pengar:

1. Många affärer har en avgift när du betalar med kort (under en viss summa). Bara några kronor, men i längden blir det ändå en del.

2. Många affärer tar inte ens kort. Då bör man alltid ha med sig lite kontanter, annars finns risken att man inte kan köpa det man tänkt/att man måste låna av vän/måste gå till bankomat (vilket kanske inte ens finns i närheten). Du sparar alltså även tid.

3. Detta är lite detsamma som det förra, men tänkt framförallt på detta när du besöker exempelvis utförsäljningar. Med tanke på att man kan göra ordentliga fynd utav kläder, vilka antagligen kommer att försvinna ifall du lägger dem ifrån dig, måste man alltid ha med sig kontanter, då det ofta är det enda som accepteras. Lite snopet att göra några grymma fynd, men inte ha kontanter med sig och således gå miste om att köpa plaggen eller vad det nu kan tänkas vara.


Förövrigt skulle jag gärna vilja ha lite respons från er läsare på hur jag kan förbättra bloggen och börja marknadsföra mig (hjälp gärna till själva)? Förvisso har jag inte satt igång med riktigt seriöst än, men redan nu tar jag gärna emot tips! :) Det finns ett ömsesidigt intresse med denna blogg, kan man ju faktiskt säga. Jag vill ha besökare och ni vill ha idéer på hur ni kan spara/tjäna pengar samt lite intressant läsning och så småningom lite fler seriösa inlägg som även behandlar finansmarknaden, kärriär, utbildning, människor m.m. Allteftersom jag satsar mer seriöst och bloggen kommer att växa, kommer roliga påhitt att ploppa fram, såsom tävlingar, nya delar/avdelningar och väldigt mycket annat. Jag har en hel del (stora) idéer ni förhoppningsvis kan hjälpa mig att genomföra! Så kom med lite tankar och glöm inte av att försöka marknadsföra min blogg, det vore gulligt, haha :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0